E-mail marketing – jak zrobić? Jak zadbać o odbiorców?
Jedną z form marketingu bezpośredniego jest e-mail marketing. Umożliwia on komunikowanie się za pomocą poczty elektronicznej oraz stopniowe powiększanie bazy. Nawiązywanie nowych relacji i utrzymywanie tych starszych jest bardzo ważne, ponieważ to właśnie dzięki klientom osiągamy zyski i korzyści.
E-mail marketing pierwsze kroki
Podstawowym elementem skutecznego e-mail marketingu jest trafienie do odbiorców, którzy są zainteresowani przedstawioną ofertą. Jeżeli nie zadbamy o ten ważny szczegół, możemy nie poradzić sobie z dalszymi krokami.
Osoby, które chętnie korzystają z naszych usług i wyrażają zgodę na to, aby przesyłać kolejne oferty, powinny zajmować ważne miejsce w bazie, którą dysponujemy. Stosowanie marketingu za przyzwoleniem oszczędza przede wszystkim czas. Jeśli ktoś nie interesuje się ofertą, musi być usunięty z bazy tak, żeby panował tam pewien porządek.
Kolejnym krokiem jest przygotowanie treści, za pomocą której przekażemy najważniejsze informacje. Wszystko to musi być jasno opisane tak, żeby klient nie zagłębiał się za bardzo w treść. Co więcej, temat wiadomości również nie może być zbyt długi, ponieważ może okazać się mało interesujący dla potencjalnych klientów.
Strona docelowa, czyli, gdzie odesłać klienta?
Jeżeli mamy już przygotowanego e-maila koniecznie musimy zadbać także o stronę docelową. Chodzi tu o to, by osoba zainteresowana po kliknięciu link lub specjalny przycisk została przeniesiona na stronę z ofertą. Treść wiadomości wysłanej za pomocą poczty elektronicznej musi być zgodna z tym, co, znajduje się na stronie docelowej.
Kluczowa jest tutaj również możliwość kontaktu dla odbiorcy. Każda strona powinna zawierać taką opcję, gdyż w razie potrzeby ułatwi to szybkie wysłanie wiadomości do osoby, która przygotowała ofertę. W miejscu docelowym zazwyczaj mamy możliwość wypełnienia kwestionariusza, dokonania zakupu danego produktu, pobrania e-booka lub innych treści.
Zalety e-mail marketingu
Taka forma marketingu daje bardzo duże korzyści, ale tylko wtedy, kiedy skutecznie prowadzimy kampanię. Jedną z zalet są niewielkie koszty, które z pewnością nie nadwyrężą naszego budżetu. Dodatkowo z takiego rozwiązania mogą korzystać wszystkie firmy bez względu na wielkość.
Istotna jest też możliwość nadzorowania wysyłanych wiadomości do odbiorców poprzez sprawdzanie ile osób faktycznie, otworzyło e-maila i czy przyniosło to zamierzone rezultaty. Za pomocą e-mail marketingu możemy przekazać ofertę do wielu ludzi co również, jest korzystne dla osoby zajmującej się taką formą reklamy.
Może spodobać Ci się również:
Praca na produkcji to często spotykane stanowisko pracy. Zazwyczaj mamy tu do czynienia z dużymi zakładami produkcyjnymi działającymi na szeroką skalę. Jak wygląda zatrudnienie w takim zakładzie pracy i ile…
Czytaj więcej