wtorek, 21 stycznia 2025r.

Poszukiwanie pracownika, jak znaleźć odpowiedniego rekrutera?

unnamed file 1

W dzisiejszych czasach poszukiwania pracownika muszą odbywać się z wykorzystaniem pewnych i skutecznych metod poszukiwawczych. Szczególnie istotne to jest, gdy na szukamy osoby z odpowiednimi kwalifikacjami na określone stanowisko. W takim przypadku tradycyjne metody, czyli ogłoszenia o pracę, czy też nabór wśród wewnętrznych zasobów ludzkich może nie być aż tak skuteczny.

Takie działania, jak uruchomienie w firmie działu HR, czy wykorzystanie zewnętrznych rekruterów to doskonała możliwość stworzenia profesjonalnego zespołu pracowników. Innym sposobem na pozyskanie profesjonalisty na rzadkie stanowisko pracy jest wykorzystanie headhuntera. Jest to osoba, która w sposób wnikliwy przeanalizuje potrzeby zleceniodawcy i wykorzystując swoje możliwości pozyska odpowiedniego pracownika.

Rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna, jak znaleźć dobrego pracownika?

Firma rekrutacyjna lub headhunter to szerokie możliwości pozyskiwania pracowników poza organizacją. Tu kluczowa rolę odgrywa właśnie spojrzenie na przedsiębiorstwo od zewnątrz i umiejętne dopasowanie kandydatów na określone stanowisko pochodzących spoza firmy.

W rekrutacji wewnętrznej istotne jest „wyłuskanie” osoby z potencjałem na dane stanowisko wśród pracowników firmy. W tym przypadku można również wykorzystać outsourcing rekrutacji, ale równie dobrym rozwiązaniem jest stworzenie wyspecjalizowanego zespołu HR. Taki zespół działający wewnątrz firmy jest w stanie szybko i skutecznie znaleźć odpowiednią osobę i przedstawić ja do awansu.

Jak przeprowadzić rekrutację nowych osób do pracy?

Proces rekrutacyjny składa się z kilku etapów, które mają na celu dopasowanie odpowiedniego kandydata na wakujące stanowisko. Zaczyna się od poszukiwań metodami tradycyjnymi oraz nowoczesnymi, czyli przez wyspecjalizowany portal pracy. Następnie rekruterzy przeprowadzają wstępną analizę nadsyłanych CV, by w końcu odbyć rozmowy kwalifikacyjne z wybranymi kandydatami.

Te działania powinny zostać zlecone osobom dobrze znającym rynek pracy, jak również doświadczonym w zatrudnianiu ludzi. Ważne jest, by rekruter umiał tak przeprowadzić rozmowy kwalifikacyjne, by znaleźć wśród wielu tę jedną odpowiednią osobę.

Przedsiębiorca i rekruter, czyli jak ułatwić sobie życie?

Dla przedsiębiorcy poszukiwanie nowej osoby do pracy wiąże się z poświęceniem czasu i poniesieniem kosztów. Niejednokrotnie jest to droga przez mękę, a w efekcie zatrudniony pracownik może nie odpowiadać profilowi danego stanowiska. Zlecenie rekrutacji profesjonaliście zdecydowanie przyśpieszy ten proces, a jednocześnie zwiększy szansę na znalezienie odpowiedniego kandydata.

Może spodobać Ci się również:

unnamed file 5

Jakie dokumenty powinien udostępnić deweloper przy odbiorze mieszkania? Czy mamy prawo żądać dodatkowych dokumentów?

1 października 2021

Nowe mieszkanie to idealna inwestycja, jeżeli zależy nam czystej historii nieruchomości, którą zamierzamy kupić. Duża ilość ofert powoduje, że mamy bardzo szeroki wybór, a co za tym idzie, możemy bez…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady