wtorek, 14 maja 2024r.

Kiedy stosować środek antykorozyjny? Jak zabezpieczyć auto?

unnamed file 7

Systematyczna pielęgnacja podwozia i użyty do tego celu odpowiedni środek antykorozyjny do samochodu kluczowa jest dla utrzymania dobrej kondycji posiadanego pojazdu. W tym celu wybór odpowiedniego środka podyktowany powinien być jego jakością oraz parametrami technicznymi.

Warto w tym względzie skorzystać z rad specjalistów w sklepie z artykułami samochodowymi i dobrać odpowiedni preparat. Producenci wyposażają karoserię w warstwy antykorozyjne, ale nie są one często wystarczające. Warto, w związku z tym pamiętać, że nie tylko starszy samochód trzeba zabezpieczyć przed rdzą, ale również nowy.

Jak zabezpieczyć nowe auto przed korozją?

Korozja jest jednym z najgorszych wrogów karoserii. Przeżera materiał i powoduje szereg uszkodzeń i dziur. Auto traci na walorach estetycznych i na swojej wartości. Fabrycznie nowe samochody w dzisiejszej technologii zjeżdżają z taśm produkcyjnych fachowo zabezpieczone.

Jednakże z biegiem czasu i w zależności od trybu użytkowania pojazdu odporność pierwszej warstwy antykorozyjnej maleje. Nawet nowe auto może zostać mocno zarysowane lub nastąpić uszkodzenie lakieru, aż do blachy. Jest to pożywka dla pożerającej nadwozie, a także podwozie rdzy. 

Dobrze jest, w tej sytuacji, bezpośrednio po uszkodzeniu nałożyć preparat antykorozyjny oraz odpowiednio zakonserwować i polakierować to miejsce. Uzupełniona profesjonalnie oryginalna powłoka antykorozyjna bez uszczerbków nie podda się procesowi utlenienia, do kolejnego uszkodzenia.

Jak zabezpieczyć podwozie dodatkową powłoką?

Dodatkowe zabezpieczenie przed korozją dotyczy nadwozia, podwozia oraz profili zamkniętych. Elementy te są szczególnie narażone na mechaniczne uszczerbki, a w związku z tym warto o nie dodatkowo zadbać. Do zabezpieczenia podwozia służą środki, które chronią je przed działaniem soli, a także uszkodzeniami wszelkiego rodzaju.

Wśród bardziej zaawansowanych środków można znaleźć takie, które wchodząc w reakcję z rdzą neutralizują jej działanie. Tak zwane „baranki” to powłoki dostosowane składem do rodzaju użytych w podwoziu materiałów, tak by powłoki się zespoliły i nie następowało rozwarstwianie.

Nadwozie, czym je pokryć?

Nadwozie narażone jest na wiele sytuacji, w których lakier wraz z powłoką wierzchnią może odprysnąć. Powszechne są zarysowania – niekiedy głębokie, a także wgniecenia i odłupania, np. podczas stłuczki. 

To samo dotyczy profili zewnętrznych, czyli progów, podłużnic i wnętrza drzwi. Tu groźna jest zbierająca się woda. W każdej sytuacji należy pokryć uszkodzone lub narażone na korozję miejsca odpowiednim środkiem.

Może spodobać Ci się również:

Dlaczego powinno się wymieniać materace, na których śpimy?

Dlaczego powinno się wymieniać materace, na których śpimy?

27 sierpnia 2020

Nie długość snu się liczy a jego jakość. Nawet kilkunastogodzinny wypoczynek na źle dobranym materacu czy niedopasowanym łóżku może być nie w pełni wystarczający. Istotnym aspektem  snu jest również okresowa…

Czytaj więcej